De eeste dagen!! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Rianne Molenkamp - WaarBenJij.nu De eeste dagen!! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Rianne Molenkamp - WaarBenJij.nu

De eeste dagen!!

Blijf op de hoogte en volg Rianne

17 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hallo lieve mensen,

Daar ben ik dan, eindelijk in Zuid-Afrika! Afgelopen dinsdag was het zover en begon onze reis naar Zuid-Afrika. Samen met papa, mama en Remco zijn we rond 10 uur ’s morgens richting het vliegveld in Düsseldorf gereden. Daar aangekomen hebben Lotte en ik onze koffers ingecheckt en hebben we nog een kop koffie gedronken met onze ouders en Remco. Toen was het moment daar, een laatste hele dikke knuffel en ons avontuur kon beginnen!

De reis duurde erg lang, woensdagavond om half 8 zijn we geland op het vliegveld van Port Elizabeth en werden we door iemand van het bemiddelingsbureau opgehaald. Zij bracht ons naar ons huis in Port Elizabeth. Daar aangekomen werden we enthousiast ontvangen door onze huisgenoten en kregen we een rondleiding. Ik deel samen met Lotte de grootste kamer in het huis, maar een schuifdeur die in de tuin uitkomt. We hebben een héérlijk grote tuin met een lekker zwembad. ’s Avonds hebben we onze huisgenoten leren kennen en zijn daarna lekker ons bed in gedoken. Het was trouwens echt ontzettend warm toen we aankwamen. Dat was wel even wennen dus, vooral ’s avonds in bed..

Donderdag hebben we eerst heerlijk uitgeslapen en een beetje thuis gerommeld en uitgepakt. Daarna zijn we naar het tankstation gelopen om daar wat eten en drinken te halen. De auto komt pas volgende week woensdag, dus we zijn nog een beetje afhankelijk van onze huisgenoten. ’s Avonds hebben we met de Nederlanders en Belgen uit het huis samen gegeten en daarna zijn we op stap geweest. Eerst zijn we naar de beerpong in het Casino geweest. Het casino ligt in boardwalk, dat me wel een beetje deed denken aan Disney toen we aan kwamen lopen. Hele mooie gebouwen met lichtjes enzo. en eenmaal door de poort is daar een grote vijver met bruggetjes erover, en daardoor kom je bij winkeltjes en restaurants én ook bij het casino! Na de beerpong zijn we naar Beliza geweest, een discotheek niet ver van ons huis. Dit was ook erg leuk, even lekker dansen met z’n allen!

Vrijdag zijn Lotte en ik afgezet bij het winkelcentrum, waar we even echt boodschappen hebben gedaan. ’s Avonds hebben we met hier een braai gehad (eigenlijk een barbecue), samen met alle huisgenoten en 1 jongen die moest verhuizen omdat wij nu in zijn kamer zitten. Zaterdag hebben we nog even lekker gewinkeld en zijn we ’s avonds op stap geweest. Niet te lang, want zondag hadden we gereserveerd om te gaan olifantrijden!!

Zondagochtend dus vroeg op, half 9 zijn we vertrokken met de auto naar Addo. Vanaf daar zijn we met een klein vliegtuigje naar de andere kant van het park gevlogen. Daar aangekomen zagen we hoe de olifanten naar beneden werden gehaald, zodat wij erop konden rijden. Toen ze eenmaal beneden waren mochten we erop. Dat was nog best even spannend, want wat zijn die beesten groot! Gelukkig zat er ook een trainer bij op, dus dat scheelde weer. Na een hobbelig ritje van ongeveer een half uur moesten we even wachten op de volgende heft van de groep en daarna konden we nog even naast de olifanten op de foto. Vervolgens zijn we achter de olifanten aangelopen, die naar een klein vijvertje gingen en waar ze water konden drinken en natuurlijk met water en zand gingen gooien. Erg leuk om te zien maar we werden er wel een beetje vies van, haha. Toen de olifanten genoeg van het water hadden liepen ze zelf verder naar het volgende punt waar ze eten kregen. Wij mochten de olifanten ook voeren, door "trunk up" te zeggen deed de olifant zijn slurf omhoog en kon je eten in zijn mond gooien. Dan stond je dus onder het hoofd van de olifant, ook wel spannend maar ook leuk om een keer gedaan te hebben!! Als afsluiting was er nog een lekkere lunch voor ons en daarna konden we weer met het vliegtuigje terug! Het was echt een geweldige ervaring en super leuke dag! Een goed begin van onze vijf maand in Zuid-Afrika.

Vanmorgen, maandagochtend, zijn we voor het eerst bij de organisatie geweest waar wij ons onderzoek gaan doen. Dit gaan we doen bij het kindertehuis MTR Smit- Childrens haven. Hier gaan we ons afstudeeronderzoek doen naar de omgang met gedragsproblemen. Het was alleen wel apart dat de social worker alweer vergeten was dat we niet gewoon stage komen lopen, maar voor ons onderzoek komen. We hebben dus ook geen bepaalde opdrachten die we moeten uitvoeren. Morgen gaan we het hier verder over hebben, dus ik ben benieuwd! En morgen gaan we dan dus echt beginnen en de jongeren leren kennen, daar heb ik super veel zin in!

Ik laat snel weer wat van me horen!

Liefs, Rianne

• 17 Februari 2014 - 21:59

Papa:

Leuk dat we nu ook kunnen volgen via deze site! Veel plezier in Zuid-Afrika, het eerste begin ziet er al goed uit!

• 17 Februari 2014 - 23:27

Mama:

Zeker leuk, zo'n uitgebreid verslag. En die foto's! Ik heb zo'n zin in 21 maart! Xxx mama

• 02 Maart 2014 - 10:42

Je Oompje:

Lief nichtje,
    leuk om wat van je belevenissen te lezen. Volgens mij voel je je al thuis. Je hebt je volgens mij al aardig aan het tempo aangepast. Wij, met ons Europese tempo, zitten vol spanning te wachten op je volgende bericht.
    Weet je al hoe je definitieve onderzoeksopdracht is? Hoe staat jullie leven er nu voor? Wat hebben jullie allemaal al ondernomen?
    liefs van ons beiden.